Trilogia “Grisha” de Leigh Bardugo – recenzie

Trilogia Grigha este scrisa de autoare Leigh Bardugo, fiind compusa din cele 3 romane: “Regatul Umbrelor“, “Regatul Furtunilor” si “Regatul Luminilor“. Prin stilul ei unic si prin pasiunea sa pentru spirite si monstri, Leigh Bardugo reuseste sa creeze o lume noua si o serie de personaje de care pur si simplu te vei indragosti. Prima carte din aceasta trilogie a fost publicata in Iunie 2012, urmand ca in 2013 sa fie tradusa si in Romania la EdituraTrei.reagatul

Actiunea se desfasoara in Ravka, un tinut care timp de mai bine de o suta de ani a fost despartit in doua de un vid intunecat numit Falia Umbrei, sau Nemarea. In acest pustiu nicio fasie de lumina nu poate intra, unicele fiinte care traiesc in acest loc fiind creaturile umanoide cu dinti ascutiti si oarbe, numite Volcre. Ele sunt intodeauna gata sa se hraneasca cu oamenii care indraznesc sa navigheze de-a lungul Faliei Umbrei, iar singurii care le pot tine piept sunt Grisha, o armata de oameni, soldati in Armata a Doua, care sunt capabili sa controleze o magie numita Mica Stiinta. Povestea este narata de Alina Starkov, o tanara cartografa, orfana de razboi, careia i se atribuie misiunea de a trece Falia Umbrei impreuna cu prietenul sau din copilarie Malyen Oretsev si cu o parte din armata regelui. Inspaimantata de aceasta misiune, Alina este sigura ca nu va mai vedea lumina soarelui atunci cand paraseste Ravka de Est. Dar cand prietenul sau este atacat de o volcra si e pe cale sa moara, aceasta isi descopera abilitatea de a controla lumina, fapt care ii va schimba viata. Devenita Grisha, Alina va invata sa isi controleze puterea, va intra in Armata a Doua, si va face cunostinta cu conducatorul acesteia, Intunecatul. Intre cei doi va aparea o atractie reciproca, insa cat din ceea ce ii spune Intunecatul este adevarat si cat nu? In cine poate sa aiba incredere si in cine nu? Si, mai ales, unde e Malyen, baiatul de care a fost indragostita din copilarie si caruia ii salvase viata?

Inainte de a pune mana pe “Regatul umbrelor“, prima carte din aceasta serie, am auzit pareri mixte despre ea si nu eram sigura ca o sa am vreo satisfactie citind-o. Ceea ce m-a atras cel mai mult din recenziile citite la aceasta carte este faptul ca se bazeaza pe o reconstituire a lumii Rusiei, autoarea folosind termeni si nume rusesti, ceea ce m-a intrigat si am decis sa ii dau o sansa lecturii. Am fost placut surprinsa atunci cand am realizat faptul ca, cu fiecare pagina citita nu o mai puteam lasa din mana. Seria are o actiune alerta si te tine cu sufletul la gura prin scenele sale de lupta. Desi personajul Alinei emana nesiguranta in prima carte, pe parcursul trilogiei va evolua intr-un personaj puternic si independent. Dupa terminarea acestei opere pot  spune ca pur si simplu m-am indragostit de ea, de lumea in care se desfasoara actiunea si, nu in ultimul rand, de personaje. Printr-o poveste arhetipala a unei vieti adolescentine fragile si precoce, amestecata cu putina magie, Leigh Bardugo reuseste sa creeze o franciza de succes. O recomand cu placere cititorilor de carti fantasy si mai ales fanilor “Stapanul Inelelor” si “Tronul de Clestar“.

Comanda cartile de la eMAG sau Libris!