Recenzie la cartea “The first bad man” de Miranda July

Având în vedere vasta și variata experiență a autoarei, este surprinzător faptul că aceasta nu a scris niciun roman până acum, deși a fost destul de ocupată făcând filme, scriind nuvele, și diverse ale proiecte artistice. Personajele ei sunt de cele mai multe ori neobișnuite și lipsite de încredere în sine.
  The first bad man, romanul de debut al acesteia spune povestea unei persoane plictisitoare, a cărei viață interioară este un mozaic de nevroze și neîncredere în forțele proprii. Cheryl Glickman este o femeie trecută de 40 de ani care duce o viață controlată , organizată, la limita tulburării obsesiv-compulsive. Viața sexuală a acesteia este limitată la fanteziile pe care le are despre un bărbat mai în vârstă care are legătură cu locul în care aceasta lucrează, compania Open Palm, specializată în cursuri de apărare pentru femei.

Dorința lui Cheryl de a avea o familie este exprimată în fantezia detaliată despre un suflet pereche imaginar cu un nume neobișnuit, Kubelko Bondy, care este convinsă că l-a cunoscut în copilărie și pe care îl vede uneori în fețele celor pe care îi întâlnește. Este o persoană singură, anxioasă, dar care este mult mai complexă decât pare și care așteptă ca persoana potrivită să apară pentru a o ajuta să își pună în ordine viața.
Clee, fiica șefilor lui Cheryl va petrece un timp nedeterminat în casa acesteia, provocându-i lui Cheryl o panică interioară iar descrierea autoarei asupra stării mentale a personajului este amuzantă, dar în același timp foarte tristă. Totul începe ca fiind o obligație, se transformă rapid într-o situație ostilă, datorită comportamentului fetei. Relația celor două devine fizică în mod neașteptat: nu sexuală sau abuzivă, dar în același timp câte putin din fiecare.  Această neașteptată turnură pe care o ia povestea este doar o metodă a autoarei de a face personajele să se raporteze unele la altele și totodată să se raporteze lumii în care trăiesc.
Este o poveste neobișnuită, dar conturată frumos, complexă din punct de vedere emoțional, impresionantă și privită cu anumiți ochi, foarte,foarte comică.