Recenzie la cartea “Sub aceeași stea” de John Green

jhonAutor de talie universală, John Michael Green este o personalitate contemporană mulată perfect pe gusturile și înclinațiile tinerei generații. Vlogger și autor reprezentativ pentru adolescenții și tinerii adulți, îmbină în romanele sale, cu aerul firescului, iubirea cu suferința și moartea, aspectele cele mai pozitive ale vieții, cu cele mai negative.

Apărută la Editura Trei în anul 2013, sub traducerea admirabilă, din limba engleză, a lui Shauki Al-Gareeb, Sub aceeași stea este una dintre cele mai citite cărți ale lumii. Dovadă stau rulajul impresionant în mai mult de douăzeci de limbi, ecranizarea de succes, dar mai ales titulatura de bestseller oferită de către New York Times, USA Today, Publishers Weekly.

Sub aceeași stea este redarea într-un roman a forței și rezistenței incredibile pe care o oferă dragostea. Hazel Grace Lancaster și Augustus Waters sunt doi adolescenți pe care nemilosul cancer i-a atins. Deși, în prima parte a romanului, Augustus se vindecase, boala revine și îl răpune în final. Aceștia învață să pețuiască timpul trăit, ajungând să simtă, datorită sentimentelor lor profunde, întreaga infinitate într-un segment temporal foarte scurt. Susținerea pe care tinerii și-o oferă unii altora în momente extrem de grele, alături de maturitatea și tăria de care dau dovadă în fața bolii și a morții pot fi un exemplu pentru oricine. Dacă cineva nu știe ce înseamnă a trăi frumos, a prețui timpul, trebuie să citească romanul Sub aceeași stea și viața va părea mult mai savuroasă.

Dialogul în care fiecare îi spune celuilalt ”Bine” redă sentimentul împlinirii prin iubire și determină cititorul să se întrebe cum găsesc ei „binele”, în condițiile în care Hazel poate respira doar cu tubul de oxigen portabil, iar boala incurabilă încearcă să le monopolizeze viața. Deși doar niște adolescenți de 16 respecti 17 ani, cei doi învață să separe răul (cancerul) de propria persoană, și să aleagă binele (gândurile reprezentate de stelele frumoase, strălucitoare, cum le numește Augustus) din viață, pe care le savurează până la capăt.

Încă de la primul roman Looking for Alaska (2006), John Green a simțit din plin gustul succesului, fiind onorat cu Michael L. Printz Award, operă literară care, de asemenea, a fost ecranizată.

Preţul cărţii la: