Recenzie la cartea – Camille, de Pierre Lemaitre

Autorul francez Pierre Lemaitre s-a născut în anul 1951 la Paris, iar cartea sa La revedere acolo sus a câștigat premiul Goncourt în anul 2013. Tot în 2013, primul său roman tradus în limba engleză, Alex , a câștigat premiul CWA International Dagger pentru cel mai bun roman polițist. Același premiu l-a câștigat și pentru romanul Camille, în anul 2015.

Comandantul Camille Verhoeven, de la Brigada Criminală, are de-a face cu crime foarte brutale a căror victime sunt femei. Stilul lui Lemaitre nu mușamalizează scenele de violență, scene despre care Lemaitre a afirmat că ar fi o dovadă de ipocrizie din partea unui scriitor de romane polițiste să se ferească de ele. Acest aspect face parte din identitatea și stilul scriitorului, fapt ce i-a adus acestuia premiile mai sus menționate.

Deși la prima vedere cititorul are impresia că aceste crime descrise pot fi descifrate cu ușurință, ele nu sunt niciodată ceea ce par. Autorul duce cititorii printr-un labirint care urmărește personaje intrigante, menite să fie îndrăgite de către cititori, fapt ce se datorează în mare parte încercărilor la care acestea sunt supuse. Astfel, avem de-a face cu o carte care stârnește interesul și este greu de lăsat din mână datorită simpatiei care se dezvoltă în ceea ce privește personajele și sentimentului de vinovăție de a-i abandona când au cea mai mare nevoie.

Romanul debutează în ziua 1, la ora 10:00 AM, cu o scurtă meditație asupra modului în care un eveniment ca cel ce urmează a se desfășura poate destabiliza viața. Această introducere este tipică stilului lui Lemaitre. Viețile celor care vor fi afectați de cele întâmplate îi includ pe Camille și iubita sa, Anne Forestier.

Anne are neșansa de a fi la locul nepotrivit în momentul în care are loc un jaf armat la un magazin de bijuterii. Fiind martoră la cele întâmplate, Anne este atacată și ucisă. Camille vede cele întamplate, ulterior, pe înregistrările unei camere de supraveghere, timp în care atacatorii sunt demult dispăruți. Cititorul face cunoștință cu liderul atacatorilor, care continuă să i se adreseze în timp ce acesta își acoperă urmele și își planifică următorul pas. Acesta afirmă: „ A fi un jefuitor este la fel cu a fi un actor; îți petreci majoritatea timpului pe platou fără a face mare lucru, și faci o muncă de o zi, în câteva minute.”

Criminalii creionați de Lemaitre sunt de cele mai multe ori auto-reflexivi și inteligenți, ceea ce îl urcă pe autor cu o treaptă mai sus în fața altor autori de romane polițiste. Acest roman, fiind parte dintr-o trilogie, are o arhitectură complexă de cauză și efect, păcat și răzbunare.

**cumpara acum cartea cu transport gratuit la doar 39 Lei

Recomand această carte tutror celor care sunt în căutarea unei cărți care să iasă din tiparul cărților de gen, thriller-ul fiind combinat cu psihologia, suspansul fiind și el prezent, menit să facă cititorul să devoreze această carte în cel mai scurt timp.