Colecționara de parfumuri, de Kathleen Tessaro – Recenzie

coAcest roman, fiind romanul cu numărul cinci al autoarei, ar trebui citit într-o atmosferă relaxantă, în pat, pe o plajă, într-o cadă cu apă fierbinte… Autoarea invită cititorul într-o lume în care parfumurile și îmbrăcămintea posedă calități magice. Ea spune povestea a două femei legate de un secret pe care doar una dintre ele îl cunoaște. Leagă două fire temporale, două intrigi, și croiește perfect povestea.

Cartea începe cu anul 1955, când Eva D”Orsey, amanta unui magnat al cosmeticelor și fosta muză a unui parfumier, este pe patul de moarte și face aranjamentele finale pentru bunurile pe care le deține.În continuare, intră în scenă Grace Munroe care locuiește în Londra, și care este înștiințată de moșternirea primită din partea unei necunoscute, decedate recent. În timp ce cititorul descoperă misterul din spatele moștenirii, autoarea alternează retrospective asupra experiențelor dramatice suferite de Eva în Paris după război și aventurile romantice ale lui Grace în Paris.

Eva este orfană și ajunge din a trăi în sărăcie, la a cunoaște luxul, pe măsură ce se transformă din ”rățușca cea urâtă”, într-o tânără frumoasă. Prin multă muncă, talent și inteligență își transformă viața și ajunge să lucreze în lumea modei. În ascensiunea ei, ea cultivă relații folositoare pe parcurs cu diverși bărbați, păstrează un secret tragic, și în momentul în care zilele ei sunt pe sfârșit, se transformă în ”Zâna cea Bună” pentru Grace.Pentru Grace, primirea moștenirii vine într-un moment oportun, ea decoperind recent că soțul i-a fost infidel. Își părăsește căminul conjugal și zboară cu avionul pentru prima dată în viața ei pentru a ajunge la Paris și a-l cunoaște pe tânărul avocat M. Edouard Tissot. El va fi prezent atât la prezentarea locuinței pe care tocmai a moștenit-o cât și la aventura pe care o trăiește în încântătorul Paris.
Povestea lui Grace amintește de povestea Cenușăresei, un personaj cu o poveste pe care orice femeie ar vrea să o trăiască. Viața monotonă și plictisitoare să fie transformată cu ajutorul unei baghete magice într-o secundă.Deși metamorfoza de care are parte Grace se petrece fără efort, precum într-o frumoasă fantezie, ceea ce aduce cu adevărat magie poveștii este abordarea autoarei în a explora trezirea simțurilor eroinelor în conformitate cu lumea exterioară.

Experiențele și amintirile olfactive, adesea trecute cu vederea, aici sunt puse în plan central, precum un lait motiv, iar tehnicile și îndemânarea necesară pentru a crea un parfum fin devin intrigi de sine stătătoare.Deși după apariția personajului care face legătura dintre cele două eroine , cititorul va dezlega misterul, acest fapt nu afectează farmecul cărții, esența constând în arta povestirii și în evoluția personajelor.

Recomand această carte pentru originalitate, pentru starea pe care o transmite cititorului, fiind un adevărat basm contemporan.

Cumpara cartea de la urmatoarele librarii: