Bear Grylls – Noroi, Transpirație și Lacrimi – recenzie

Cea mai interesantă parte a istoriei vieții lui Bear Grylls este faptul că acesta a făcut parte din Special Air Service, o divize de elită a forțelor speciale a Marii Britanii, echivalentă cu The Navy SEALS a Americii.  Antrenamentul prin care a trecut este unu brutal. Alergările de sute de kilometri prin terenuri accidentate au ca scop creșterea rezistenței, dar puțini sunt cei care fac față unui asemenea tratament. Bear Grylls descrie detaliat toate provocările cu care a fost pus în față detaliind testele și eșecurile fizice cu care s-a confruntat.

beBear Grylls își împarte autobiografia în 3 părți a vieții sale înainte de a deveni o personalitate TV. Prima parte este reprezentată de tinerețea acestuia, perioada petrecută în zona Isle of Wight, la școală iar mai apoi la Eton College. Norocul lui Bear Grylls este că acesta face parte dintr-o familie cu o istorie interesantă, plină de personalități intrigante, persoane implicate în politică, o familie unită plină de rude iubitoare. Partea negativă a prezentării acestei perioade este că este expusă într-un mod total dezorganizat, nu urmărește un fir narativ logic și este destul de greu pentru cititor să urmărească povestea, deși aceasta ar putea avea un potențial real de captare a atenției.  Poveștile se suprapun, firul temporal nu este respectat, creându-se astfel confuzie, iar tema este schimbată adesea. Aceste mici dar importante scăpări duc cu gândul la o slabă organizare a acestei autobiografii, de parcă poveștile au fost dictate și puse în ordinea în care autorul și le-a amintit, fără niciun fel de organizare din partea editorului. O mulțime de aspecte importante din viața lui Bear Grylls din perioada formării acestuia ca persoană , o  persoană care a ajuns să aibă un set de abilități foarte specifice sunt astfel pierdute datorită lipsei de structură, ceea ce este surprinzător datorită determinării și profesionalismului cu care aventurierul își desfășoară celelalte activități.Bear Grylls este cunoscut pentru emisiunea difuzată pe Discovery Channel în care el prezintă metode extreme de supraviețuire în sălbăticie. Această emisiune a înregistrat pentru o perioadă un număr de 1.2 miliarde de telespectatori din întreaga lume. Pe lângă activitatea desfășurată în cadrul emisiunii, Bear Grylls este și autorul unor ghiduri de supraviețuire, romane de aventuri, și cărții de memorii, dar Noroi, transpirație și lacrimi este prima autobiografie a acestuia care tratează aspectele din viața lui de dinainte de a fi faimos.

După prima jumătate a cărții, autorul începe prezentarea captivantă a celei de-a doua părți, care povestește călătoria sa pe Muntele Everest. LA 21 de ani acesta suferă un accident în urma căruia își fisurează 3 vertebre. Își revine parțial din acest accident, motivat fiind de dorința de a se alătura expediției pe Everest, ceea ce reușeste doi ani mai târziu. Singura parte negativă a acestei povești este faptul că a fost deja spusă în cartea The Kid Who Climbed Everest.

După acestă parte, Noroi, Transpirație și Lacrimi se sfârșește cu o trecere în revistă a căsniciei acestuia, nașterea copiilor, și momentul în care a pășit în lumea televiziunii.

Această autobiografie, deși prezintă unele mici neajunsuri, este o lectură plăcută, menită să facă puțină lumină în viața personală a lui Bear Grylls, deși ar putea fi revizuită și prezentată într-un mod mai atractiv pentru cititori.

Pret carte: 34.93 Lei la Nemira

39,92 Lei la BookCity