At the the water”s edge, de Sara Gruen – recenzie in Romana

Sara Gruen, autoarea cărții Apă pentru elefanți, care a fost ulterior transformată într-un film de succes, este într-o formă de zile mari, fapt dovedit prin publicarea cărții At Water”s Edge.
Personajul principal, Maddie, locuiește în Phiadelphia în timpul celui de-al doilea Război Mondial, neștiind ce se petrece peste ocean din cauza războiului. „Viața mea consta în trezirea la amiază, o întâlnire cu Hank și Ellis, urmând cocktail-uri, băuturi, și petrecând toată noaptea la dansuri sau petreceri și luând-o de la capăt a doua zi.” Toate aceste obiceiuri se schimbă cand soțul lui Maddie, Ellis, un bărbat care era un fan înrăit al alcoolului, este refuzat din a face serviciul militar din pricina daltonismului de care suferea. Acesta decide să călătorească alături de prietenul său Hank în Scoția pentru a atesta existența monstrului din Loch Ness.
Maddie încearcă să îl convingă fără succes să nu plece pentru că o călătorie într-un ocean plin de vase inamice, pentru a găsi un monstru care probabil nici nu există.

***cumpara cartea la 118 Lei, cu transport gratuit***
În cele din urmă cei trei ajung la un motel în Scoția unde ferestrele sunt vopsite în negru datorită raidurilor aeriene, mâncarea este raționalizată și băile calde sunt inexistente. Maddie este înspăimântată de proprietarul acestui motel, iar cititorului nu îi va fi greu să prevadă felul în care relația celor doi va evolua. În timp ce Hank și Ellis sunt preocupați de găsirea monstrului, Maddie se împrietenește cu cei care se ocupă de buna funcționare a motelului și ajunge să îi ajute cu treburile zilnice.
În timp ce Maddie se confruntă cu monștrii trecutului, care se arată pentru a-i tulbura liniștea, Ellis se transformă într-un monstru agresiv datorită obiceiului lui de a consuma alcool în cantități mari, iar Maddie încearcă să se separe de el.
Partea negativă a acestui roman este că deși povestea este bine conturată și spusă, este în același timp mult prea previzibilă, iar dilemele pe care aceasta le ridică sunt prea ușor de rezolvat. Chiar și cu un final care se bucură de o răsturnare de situație, cititorul nu își va pune întrebarea dacă eroina va reuși să aibă parte de un final fericit.
Totuși, este o poveste care face cititorul să se simtă bine la finalul cărții, datorită notei pozitive în care aceasta se termină.